Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkoop op de website OHLALA.

 De website www.ohlala-Sellerie.com is een service van:

De website OHLALA Markeert de volgende producten: producten gerelateerd aan de paardenwereld, de hondenwereld en kleding.

De klant verklaart dat zij de algemene verkoopvoorwaarden hebben gelezen en hebben geaccepteerd voorafgaand aan het plaatsen van zijn bestelling. De validatie van de bestelling is daarom de acceptatie waard van de algemene verkoopvoorwaarden.

Artikel 1 - Principes

Deze algemene voorwaarden drukken alle verplichtingen van de partijen uit. In die zin wordt de koper geacht ze zonder reservering te accepteren.

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op de uitsluiting van alle andere voorwaarden, en in het bijzonder die van toepassing zijn op winkelverkopen of door middel van andere distributie- en marketingcircuits.

Ze zijn toegankelijk op de website OHLALA En zal, indien nodig, de overhand hebben op een andere versie of een ander tegenstrijdig document.

De verkoper en de koper zijn het erover eens dat deze algemene voorwaarden hun relatie uitsluitend regelen. De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn algemene voorwaarden punctueel te wijzigen. Ze zullen van toepassing zijn zodra ze online hebben gezet.

Als een verkoopvoorwaarde zou ontbreken, zou deze worden beschouwd als beheerst door het gebruik dat van kracht is in de verstandelijke verkoopsector waarvan bedrijven in Frankrijk zijn.

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn geldig tot 31 december 2023. 

Artikel 2 - Inhoud

Het doel van deze algemene voorwaarden is om de rechten en verplichtingen van de partijen te definiëren als onderdeel van de online verkoop van goederen die door de verkoper aan de koper worden aangeboden, van de website OHLALA.

Deze voorwaarden betreffen alleen aankopen die zijn gedaan op de OHLALA en exclusief geleverd op het vasteland van Frankrijk, Corsica en in de verschillende landen die beschikbaar zijn tijdens de betaling op de site OHLALA. Voor elke levering in Dom-Tom of in het buitenland, houd er rekening mee dat ze kunnen worden onderworpen aan douanerechten die niet zijn opgenomen in verzendkosten.

Deze aankopen betreffen de volgende producten: producten met betrekking tot de paardenwereld, de hondenwereld en kleding.

 Artikel 3 - Pre -contractuele informatie

De koper erkent dat de communicatie heeft gehad, voorafgaand aan de plaatsing van zijn bestelling en de conclusie van het contract, op een leesbare en begrijpelijke manier, deze algemene verkoopvoorwaarden en alle informatie die wordt vermeld in artikel L. 221- 5 van de consumentencode.

Worden op een duidelijke en begrijpelijke manier naar de koper verzonden, de volgende informatie:

  • de essentiële kenmerken van het goede;
  • De prijs van het onroerend goed en/of de methode voor prijsberekening 
  • En, indien van toepassing, alle extra transport-, leverings- of verzendkosten en alle andere mogelijke kosten verschuldigd (exclusief de douanewetgeving voor bestellingen voor andere landen dan het vasteland van Frankrijk).
  • Bij gebrek aan onmiddellijke uitvoering van het contract, de datum of periode waarop de verkoper zich ertoe verbindt het onroerend goed te leveren, ongeacht zijn prijs;
  • De informatie met betrekking tot de identiteit van de verkoper, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens en haar activiteiten, die met betrekking tot wettelijke garanties, de functionaliteiten van de digitale inhoud en, indien nodig, de interoperabiliteit, het bestaan ​​en het bestaan ​​ervan voor de procedures voor Implementatie van garanties en andere contractuele voorwaarden.

Artikel 4 - de bestelling

De koper heeft de mogelijkheid om zijn bestelling online te plaatsen, vanuit de online catalogus en door middel van de vorm die daar voor elk product verschijnt, binnen de grenzen van beschikbare aandelen. De koper wordt op de hoogte gebracht van elke onbeschikbaarheid van het product of het bestelde onroerend goed.

Om de bestelling te gevalideren, moet de koper deze algemene voorwaarden accepteren. Hij zal ook het adres en de leveringsmethode moeten kiezen en uiteindelijk de betaalmethode moeten valideren. Bij afwezigheid van precieze validatie past de plaatsing van de bestelling de acceptatie van deze voorwaarden toe.

De verkoop wordt als definitief beschouwd:

  • Na het sturen van de koper om de acceptatie van de bestelling door de verkoper per e -mail te bevestigen;
  • En na verzameling door de verkoper van de volledige prijs.

Elke bestelling omvat de acceptatie van prijzen en beschrijvingen van de producten die te koop zijn. Elk geschil op dit punt vindt plaats binnen het kader van een mogelijke uitwisseling en de onderstaande garanties.

In sommige gevallen, inclusief betalingsdefect, foutief adres of ander probleem op de account van de koper, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling van de koper te blokkeren totdat het probleem is opgelost.

In het geval van een probleem dat een product met een belachelijke prijs wordt weergegeven, moet de verkoper mogelijk de bestelling annuleren.

Voor elke vraag met betrekking tot de volgorde van een bestelling, moet de koper het volgende telefoonnummer bellen: +33 (0) 1 86 26 68 62 uit Frankrijk (kosten van een lokale oproep) of +32 2 808 21 50 van België (kosten van een lokaal gesprek), op de volgende dagen en uren: van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur, of stuur een e -mail naar de verkoper op het volgende e -mailadres: Hallo@ohlala-Sellerie.com.

Artikel 5 - Elektronische handtekening

De online levering van het bankkaartnummer van de koper en de definitieve validatie van de bestelling zijn het bewijs waard van de overeenkomst van de koper:

  • Vanwege de verschuldigde bedragen voor het bestelformulier,
  • Handtekening en uitdrukkelijke betekenis van alle uitgevoerd bewerkingen.

In het geval van frauduleus gebruik van de bankkaart wordt de koper uitgenodigd zodra dit gebruik wordt waargenomen, om contact op te nemen met de verkoper op e -mailadres: Hallo@ohlala-Sellerie.com

Artikel 6 - Bestelbevestiging

De verkoper biedt de koper een kopie van het contract, per elektronische berichten.

Artikel 7 - Bewijs van de transactie

Geautomatiseerde registers, bewaard in de computersystemen van de verkoper onder redelijke beveiligingsvoorwaarden, worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen. Het archiveren van orderopdrachten en facturen wordt gemaakt op een betrouwbare en duurzame ondersteuning die als bewijs kan worden geproduceerd.

Artikel 8 - Productinformatie

De producten die door deze algemene voorwaarden worden bestuurd, zijn die welke op de website van de verkoper verschijnen en die worden aangegeven zoals verkocht en verzonden door de verkoper.

De producten worden aangeboden binnen de limieten van aandelen die beschikbaar zijn bij de verkoper of de leverancier van de verkoper. In het geval van bewezen onbeschikbaarheid van het product, verbindt de verkoper zich ertoe de koper zo snel mogelijk te vergoeden.

De producten worden beschreven en gepresenteerd met de grootst mogelijke nauwkeurigheid. Als er echter fouten of weglatingen zijn kunnen optreden als voor deze presentatie, zou de verantwoordelijkheid van de verkoper niet kunnen worden ingeschakeld.

Productfoto's zijn niet contractueel.

Artikel 9 - Prijs

De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk gewenst moment te wijzigen, maar verbindt zich ertoe om de aangegeven prijzen toe te passen die op het moment van de bestelling zijn aangegeven, afhankelijk van de beschikbaarheid op deze datum.

De prijzen worden aangegeven in euro's. Ze houden geen rekening met de leveringskosten, worden bovendien geïnfacteerd en aangegeven vóór de validatie van de bestelling. Prijzen houden rekening met het btw dat van toepassing is op de dag van de bestelling en elke wijziging van het tarief van toepassing btw zal automatisch worden doorgegeven aan de prijs van online winkelproducten. 

Als een of meer belastingen of bijdragen, met name milieu, zouden worden gecreëerd of gewijzigd, naar boven, naar boven, kan deze wijziging worden doorgegeven aan de verkoopprijs van producten.

In het geval van een systeem van systeemfout van de verkoper die een prijs weergeeft die kan worden beschouwd, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling te annuleren. 

Artikel 10 - Betaalmethode

Dit is een bestelling met betalingsverplichting, wat betekent dat het plaatsen van de bestelling een betaling van de koper impliceert.

Om zijn bestelling te betalen, heeft de koper naar zijn keuze alle betalingsmethoden die hem door de verkoper ter beschikking stellen en op de website van de verkoper worden vermeld. De koper garandeert de verkoper dat hij de autorisaties heeft die mogelijk nodig zijn om de door hem gekozen betaalmethode te gebruiken bij het valideren van het bestelformulier. De verkoper behoudt zich het recht voor om een ​​orderbeheer en elke levering op te schorten in het geval van weigering van autorisatie om per bankkaart te betalen van de organisaties die officieel zijn geaccrediteerd of in geval van niet-betaling. De verkoper behoudt zich met name het recht voor om te weigeren een levering te doen of om een ​​bestelling te eren bij een koper die een eerdere bestelling niet volledig of gedeeltelijk heeft ingesteld of met wie een betalingsconflict zou worden beheerd.

Betaling van de prijs wordt volledig gedaan op de dag van de bestelling, volgens de volgende voorwaarden: 

  • door bankbetaalkaart (Visa of MasterCard)
  • door PayPal
  • door Bancontact
  • door Klarna
  • door Alma
  • door Apple Pay

Betaling in meerdere keren met Alma

Betaling in meerdere keren/vertraagd is beschikbaar via onze partner Alma. Het beveiligen van betalingen wordt verstrekt door Alma en zijn providers. Alle betalingen worden beschermd door 3D Secure.

Aankoopbedrag

  • P2X: Kopen alleen tussen de € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling met Alma.
  • P3X: Kopen alleen tussen de € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling met Alma.
  • P4X: Kopen alleen tussen de € 50 en € 3.000 komen in aanmerking voor betaling met Alma.

Kosten

Door meerdere keren met Alma te betalen, wordt de klant geleid om kosten te betalen.

Type betaling % kosten

Betaling in 2 keer

0,80%

Betaling in 3 keer

1,62%

Betaling in 4 keer

2,42%

Alma is een tele-betalingsmanager en geeft een elektronisch certificaat af dat het bewijs zal zijn van het bedrag en de datum van de transactie in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1316 en het volgende van het burgerlijk wetboek.

Beëindiging

Elke beëindiging van de GTC die de verkoper en de klant bindt, leidt tot de beëindiging van de CGU enta Alma en de klant.

Artikel 11 - Productbeschikbaarheid - terugbetaling - resolutie

Behalve in het geval van overmacht of tijdens de sluitingsperioden van de online winkel die duidelijk op de startpagina van de site worden aangekondigd, zullen verzendtijden, binnen de grenzen van beschikbare aandelen, die hieronder worden aangegeven. Verzendingstijden uitgevoerd vanaf de datum van registratie van de bestelling aangegeven in de e -mail van de bestelbevestiging.

Voor leveringen is de verzendtijd 1 tot 30 werkdagen, afhankelijk van de voorraad vanaf de dag daarna dat toen de koper zijn bestelling plaatste, volgens de volgende voorwaarden: Colissimo. Uiteindelijk zal de periode 30 werkdagen na het einde van het contract zijn. Een extra verzendperiode kan worden verleend als het artikel aanpasbaar is.

In het geval van niet-naleving van de overeengekomen datum of levertijd, moet de koper, voordat hij het contract verbreekt, de verkoper opleggen om het binnen een redelijke extra tijd uit te voeren.

Bij afwezigheid van uitvoering bij het verstrijken van deze nieuwe periode kan de koper het contract vrijelijk breken.

De koper moet deze opeenvolgende formaliteiten voltooien met een geregistreerde brief met bevestiging van ontvangst.

Het contract wordt door de verkoper van de brief of het schrijven van de brief of het schrijven van deze resolutie beschouwd, tenzij de professional in de tussentijd heeft uitgevoerd.

De koper kan het contract echter onmiddellijk oplossen, als de hierboven geziene datums of deadlines voor hem een ​​essentiële voorwaarde van het contract vormen.

In dit geval, wanneer het contract wordt opgelost, is de verkoper verplicht de koper van alle betaalde bedragen te vergoeden, op het uiterste binnen 14 dagen na de datum waarop het contract werd veroordeeld.

In het geval van onbeschikbaarheid van het geordende product wordt de koper zo snel mogelijk geïnformeerd en kan hij zijn bestelling annuleren. De koper heeft dan de keuze om ofwel de terugbetaling van de bedragen die binnen 14 dagen worden betaald bij het laatste van hun betaling, of een krediet voor het bedrag van het product aan te vragen.

Artikel 12 - Leveringsmethoden

Levering betekent de overdracht aan de consument van fysiek bezit of de controle van het onroerend goed. De bestelde producten worden geleverd volgens de hierboven gespecificeerde voorwaarden en vertraging.

De producten worden geleverd op het adres dat door de koper op het bestelformulier wordt aangegeven, de koper moet zijn nauwkeurigheid waarborgen. Elk pakket dat wordt geretourneerd naar de verkoper vanwege een onjuiste of onvolledig afleveradres, wordt op kosten van de koper tot expressie gebracht. De koper kan op zijn verzoek het verzenden van een digitale factuur naar het factureringsadres en niet aan het afleveradres verkrijgen door de optie te valideren die voor dit doel is verstrekt in het bestelformulier.

Als de originele verpakking op het moment van levering is beschadigd, gescheurd, open, moet de koper de voorwaarde van de items controleren. Als ze zijn beschadigd, moet de koper het pakket noodzakelijk weigeren en een reserve op de afleveringslip noteren (pakket weigerde omdat ze open of beschadigd zijn).

De koper moet op de afleveringsslip en in de vorm van handgeschreven reserves aangeven, vergezeld van zijn handtekening, elke anomalie met betrekking tot de levering (schade, ontbrekend product in vergelijking met de leveringsbiljet, beschadigde pakketten, gebroken producten ...).

Deze verificatie wordt geacht te worden uitgevoerd zodra de koper, of een door hem geautoriseerde persoon, de aflevering heeft ondertekend.

De koper moet vervolgens bij geregistreerde e -mail deze reserveringen aan de koerier bevestigen in het uiterste binnen twee werkdagen na ontvangst van de artikelen (en) en een kopie van deze brief per fax of eenvoudige e -mail naar de verkoper sturen op het adres dat in de vermeldingen wordt aangegeven in de vermeldingen Site is legaal.

Als de producten naar de verkoper moeten worden teruggestuurd, moeten zij binnen 14 dagen na levering het onderwerp zijn van een retourverzoek aan de verkoper. Elke klacht van deze periode kan niet worden aanvaard. De terugkeer van het product kan alleen worden geaccepteerd voor producten in hun oorspronkelijke staat (ongebruikte, verpakking, accessoires, instructies, met originele labels, enz.)

Artikel 13 - Leveringsfouten

De koper moet formuleren met de verkoper op dezelfde dag van de levering of op het laatste moment de eerste werkdag na de levering, elke claim voor levering en/of niet-naleving van producten in natura of in kwaliteit in vergelijking met indicaties die op het bestelformulier verschijnen . Elke klacht die na deze periode wordt ingediend, wordt afgewezen.

De klacht moet worden ingediend op het e -mailadres: Hallo@ohlala-Sellerie.com

Elke klacht die niet is ingediend in de hierboven gedefinieerde regels en binnen de tijdslimieten kunnen niet in aanmerking worden genomen en zal de verkoper vrijgeven van een verantwoordelijkheid ten opzichte van de koper.

In het geval van een leverings- of vergoedingsfout, moet elk product om uit te wisselen of te vergoedingen worden teruggestuurd naar de verkoper als geheel en in zijn oorspronkelijke verpakking, in Colissimo, op het volgende adres: 44 Rue Eugène Brémond, 49300 Cholet.

De retourkosten na een leveringsfout voor het vasteland van Frankrijk en België zijn de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Artikel 14 - Productgarantie

Juridische nalevingsgarantie en wettelijke garantie voor verborgen defecten

OHLALA Garmer van de naleving van het onroerend goed in het contract, waardoor de koper een verzoek kan indienen voor de wettelijke garantie voor naleving die is voorzien in de artikelen L. 217-4 en de volgende van de consumentencode of de garantie van de gebreken van de defecten van het verkochte ding dat binnen is verkocht binnen De betekenis van artikelen 1641 en volgt van het burgerlijk wetboek. 

In het geval van de implementatie van de wettelijke garantie van conformiteit wordt aangenomen dat:

  • De koper profiteert van een periode van 14 dagen na de uitgifte van het onroerend goed om te handelen
  • De koper kan kiezen tussen de reparatie of vervanging van het onroerend goed, onder voorbehoud van de kostenvoorwaarden die zijn voorzien in artikel L. 217-17 van de consumentencode;

Bovendien wordt eraan herinnerd dat:

  • De wettelijke compliance -garantie is onafhankelijk van toepassing van de commerciële garantie die hieronder wordt aangegeven;
  • De koper kan besluiten de garantie te implementeren tegen de verborgen defecten van het ding dat wordt verkocht in de zin van artikel 1641 van het burgerlijk wetboek. In dit geval kan hij kiezen tussen de oplossing van de verkoop of een prijsverlaging in overeenstemming met artikel 1644 van het burgerlijk wetboek.

Artikel 15 - Recht op terugtrekking

In overeenstemming met de bepalingen van de consumentencode heeft de koper een periode van 14 dagen vanaf de datum van levering van zijn bestelling, om het artikel dat niet past bij hem te retourneren en een terugbetaling of een verklaring te vragen die is uitgegeven onder de vorm van een cadeaubon geldig voor 1 jaar vanwege de datum van emissie zonder boete.  Als de koper een optie heeft gekozen voor betaalde verzendkosten om zijn bestelling te ontvangen, zijn de aan deze verzending gekoppeld aan deze verzending niet uitgesloten van het bedrag van het hebben of terugbetaling.

Retourneren moeten in hun worden gemaakt originele en complete staat (Nieuw product, verpakking, accessoires, instructies, label ...) waardoor hun marketing in nieuwe staat staat, vergezeld van de aankoopfactuur.

Beschadigde, sali of onvolledige producten zijn niet inbegrepen. De re -expositie van beschadigde, salis of onvolledige producten is de verantwoordelijkheid van de koper.

Het recht op opname kan online worden uitgeoefend, met behulp van het opnameformulier dat beschikbaar is op deze website. In dit geval wordt een bevestiging van ontvangst op een duurzaam medium onmiddellijk aan de koper meegedeeld. Elke andere intrekkingsmethode wordt geaccepteerd. Het moet verstoken zijn van dubbelzinnigheid en de wil om in te trekken uit te drukken.

De retourkosten van Frankrijk en België worden aangeboden als het retouretiket wordt gedownload van de retourportal van de verkoper op het volgende adres: https: //ohlala-Sellerie.com/a/returns/portal.

De retourkosten voor andere gebieden zijn de verantwoordelijkheid van de koper.

In het geval van commerciële activiteiten die de koper ertoe brengen om te profiteren van een product dat wordt aangeboden uit een bepaald bedrag of voor de aankoop van een specifiek product, kan de terugbetaling niet alleen worden aangeboden in het geval van de aangeboden artikel. Anders kan alleen een krediet van de betaalde waarde van het geretourneerde artikel (geldig voor 1 jaar uit zijn uitgifte) worden uitgegeven door de verkoper.

Volgens artikel L221-28 van de Consumer Code kan het recht op opname niet worden uitgeoefend voor contracten:

  • Het verstrekken van goederen waarvan de prijs afhangt van schommelingen op de financiële markt die ontsnapt aan de controle van de professional en waarschijnlijk zal plaatsvinden tijdens de intrekkingsperiode;
  • het verstrekken van goederen die volgens consumentenspecificaties worden gemaakt of duidelijk gepersonaliseerd;
  • het verstrekken van goederen die waarschijnlijk snel zullen verslechteren of vervallen;
  • het verstrekken van goederen die na de bevalling door de consument niet worden geconstrueerd en die niet kunnen worden geretourneerd om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming;
  • het verstrekken van goederen die, na te zijn afgeleverd en van hun aard, onafscheidelijk zijn met andere artikelen;
  • Het verstrekken van alcoholische dranken waarvan de levering wordt uitgesteld na dertig dagen en wiens waarde overeengekomen aan het einde van het contract is afhankelijk van schommelingen op de markt die ontsnapt aan de controle van de professional;
  • onderhouds- of reparatiewerkzaamheden die in noodsituaties bij de consument van de consument moeten worden uitgevoerd en uitdrukkelijk door hem gevraagd, binnen de limiet van reserveonderdelen en strikt noodzakelijke werken om op de noodsituatie te reageren;
  • Levering van audio- of video -opnames of computersoftware wanneer ze na de levering door de consument niet werden opgevangen;
  • het verstrekken van een krant, periodiek of tijdschrift, behalve voor abonnementscontracten voor deze publicaties;
  • Levering van digitale inhoud die niet is verstrekt over een materiële ondersteuning wiens uitvoering begon na uitdrukkelijke voorafgaande overeenstemming van de consument en uitdrukkelijk afzuigen van hun terugtrekkingsrecht.

Aldus worden uitgesloten van het recht van intrekking, gepersonaliseerde items, ontlasting, maandelijkse dozen, ondergoed, boeken ... Deze lijst is niet uitputtend.

Artikel 16 - Force overmacht

Alle omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van de partijen die de uitvoering voorkomen onder normale voorwaarden van hun verplichtingen worden beschouwd als oorzaken van vrijstelling van de verplichtingen van de partijen en leiden tot hun opschorting.

Het deel dat de hierboven genoemde omstandigheden oproept, moet onmiddellijk het andere deel van hun optreden waarschuwen, evenals hun verdwijning.

Zal worden beschouwd als overmacht alle onweerstaanbare feiten of omstandigheden, extern voor de partijen, onvoorspelbaar, onvermijdelijk, onafhankelijk van de wil van de partijen en die niet door de laatste kan worden voorkomen, ondanks alle redelijk mogelijke inspanningen. Uitdrukkelijk, worden beschouwd als overmacht of toevallige zaken, naast die die meestal worden behouden door de jurisprudentie van Franse cursussen en rechtbanken: blokkeren van middelen van transport of benodigdheden, aardbevingen, branden, stormen, overstromingen, bliksem, blikseminrichting, telecommunicatienetwerken of problemen specifiek voor externe telecommunicatienetwerken voor klanten.

De partijen zullen dichterbij komen om de impact van het evenement te onderzoeken en overeen te komen over de voorwaarden waaronder de uitvoering van het contract zal worden voortgezet. Als het geval van overmacht een duur van meer dan drie maanden heeft, kunnen deze algemene voorwaarden worden beëindigd door het gewonde deel.

 

Artikel 17 - Intellectueel eigendom

De inhoud van de website blijft eigendom van de verkoper, de enige houder van intellectuele eigendomsrechten op deze inhoud.

Kopers verbinden zich om deze inhoud geen gebruik te maken; Elke totale of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is ten strengste verboden en zal waarschijnlijk een misdrijf van vervalsing vormen.

OHLALA is een merk geregistreerd bij de INPI en kan door een andere persoon niet worden gebruikt dan de verkoper.

Iedereen die het merk zonder toestemming of de inhoud van de site gebruikt, kan zijn strafrechtelijke aansprakelijkheid betrekken.

Artikel 18 - It and Freedoms

De nominatieve gegevens van de koper zijn noodzakelijk voor de verwerking van zijn bestelling en de oprichting van facturen.

Ze kunnen worden meegedeeld aan de partners van de verkoper die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering, verwerking, beheer en betaling van bestellingen.

De verwerking van informatie die via de website is gecommuniceerd OHLALA is verklaard aan de CNIL.

De koper heeft een recht van permanente toegang, wijziging, rectificatie en oppositie met betrekking tot informatie over hem. Dit recht kan worden uitgeoefend onder de voorwaarden en volgens de termen die op de site zijn gedefinieerd OHLALA.

 

Artikel 19 - Gedeeltelijke niet -validatie

Als een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden worden vastgehouden voor niet -valide of verklaard zoals wet, verordening of na een definitieve beslissing van een bevoegde rechtbank, zullen de andere bepalingen al hun kracht en hun reikwijdte behouden.

 

Artikel 20 - Niet -herneling

Het feit voor een van de partijen om geen inbreuk van de andere partij te claimen tegen een van de in deze algemene voorwaarden waarnaar in deze algemene voorwaarden wordt verwezen, kan niet worden geïnterpreteerd voor de toekomst als een vrijstelling van de betreffende verplichting.

 

Artikel 21 - Titel

In het geval van problemen bij de interpretatie tussen een van de titels die bovenaan de clausules verschijnen, en een van de clausules, zullen de titels niet worden verklaard.

 

Artikel 22 - Taal van het contract

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn in het Frans geschreven. In het geval dat ze worden vertaald in een of meer vreemde talen, is alleen de Franse tekst geloof in het geval van een geschil.

 

Artikel 23 - Bemiddeling

De koper kan conventionele bemiddeling gebruiken, met name met de Consumer Mediation Commission of met bestaande sectorale bemiddelingsinstanties, of naar een alternatieve wijze van geschillenbeslechting (bijvoorbeeld verzoening) in geval van geschillen.

 

Artikel 24 - Toepasselijk recht

Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan de toepassing van de Franse wetgeving. Het bevoegde rechtbank is het gerechtelijk Hof. 

Dit is het geval voor de inhoudelijke regels, wat betreft de regels van formulier. In het geval van een geschil of klacht, zal de koper zich in de eerste plaats richten op de verkoper om een ​​minnelijke oplossing te verkrijgen.

 

Artikel 25 - Bescherming van persoonlijke gegevens

Gegevens verzameld:

De persoonlijke gegevens die op deze site worden verzameld, zijn als volgt:

Accountopening: Bij het maken van het account van de gebruiker, namen, voornamen, e -mailadres; telefoonnummer; postadressen; 

Verbinding: Bij het verbinden van de gebruiker met de laatste registreert de laatste, met name de naam, voornaam, verbinding, gebruik, locatiegegevens en de betalingsgegevens.

Profiel: Het gebruik van de services op de website maakt het mogelijk om een ​​profiel in te voeren, waaronder een adres, een telefoonnummer, de voorkeuren, de verbruiksgewoonten, gegevens met betrekking tot de paardrijpraktijk.

Betaling: Als onderdeel van de betaling van de producten en diensten die op de website worden aangeboden, registreert de laatste financiële gegevens met betrekking tot de bankrekening of de creditcard van de gebruiker.

Mededeling: Wanneer de website wordt gebruikt om met andere leden te communiceren, worden gebruikerscommunicatiegegevens onderworpen aan tijdelijk behoud.

Cookies: Cookies worden gebruikt als onderdeel van het gebruik van de site. De gebruiker kan cookies uit de parameters van zijn browser deactiveren.

 

Gebruik van persoonlijke gegevens

Persoonlijke gegevens verzameld van gebruikers zijn bedoeld om websiteservices te bieden, een veilige omgeving te verbeteren en te behouden. Meer specifiek zijn het gebruik als volgt:

  • Toegang en gebruik van de website door de gebruiker;
  • Operatiebeheer en website -optimalisatie;
  • organisatie van de voorwaarden voor het gebruik van betalingsdiensten;
  • Verificatie, identificatie en authenticatie van door de gebruiker verzonden gegevens;
  • Het voorstel van de gebruiker voor de mogelijkheid om te communiceren met andere website -gebruikers;
  • Implementatie van gebruikershulp;
  • personalisatie van services door advertenties weer te geven volgens de browsegeschiedenis van de gebruiker, volgens hun voorkeuren;
  • Preventie en detectie van fraude, malware (kwaadwillende software of malware) en beveiligingsincidentbeheer;
  • Beheer van mogelijke geschillen met gebruikers;
  • Het verzenden van commerciële en advertentie -informatie, afhankelijk van de gebruikersvoorkeuren.

Persoonsgegevens delen met derden

Persoonlijke gegevens kunnen in de volgende gevallen worden gedeeld met bedrijven van derde partijen:

  • Wanneer de gebruiker betalingsdiensten gebruikt, voor de implementatie van deze services, is de website in verband met het bank- en financiële bedrijven van de derde partij waarmee hij contracten heeft aangenomen;
  • Wanneer de gebruiker in de gratis opmerkingen van de website informatie publiceert, is informatie toegankelijk voor het publiek;
  • Wanneer de gebruiker de website van een derde partij machtigt om toegang te krijgen tot hun gegevens;
  • Wanneer de website serviceproviders gebruikt om gebruikershulp, advertentie- en betalingsdiensten te bieden. Deze providers hebben beperkte toegang tot gebruikersgegevens, als onderdeel van de uitvoering van deze services, en hebben een contractuele verplichting om ze te gebruiken in overeenstemming met de bepalingen van de toepasselijke voorschriften voor gegevensbescherming;
  • Als de wet vereist, kan de website data -transmissie uitvoeren om de klachten op te volgen die tegen de website worden gepresenteerd en voldoen aan administratieve en gerechtelijke procedures;
  • Als de website betrokken is bij een fusie, acquisitie, activa of ontvangerprocedure, kan deze worden geleid tot het opgeven of delen van zijn activa, inclusief persoonlijke gegevens. In dit geval zouden gebruikers worden geïnformeerd voordat persoonlijke gegevens worden overgedragen naar een derde partij.

Beveiliging en vertrouwelijkheid

De website implementeert organisatorische, technische, software en fysieke maatregelen in termen van digitale beveiliging om persoonlijke gegevens te beschermen tegen wijzigingen, vernietiging en ongeautoriseerde toegang. Er moet echter worden opgemerkt dat internet geen volledig veilige omgeving is en de website kan de veiligheid van de transmissie of opslag van informatie op internet niet garanderen.

Implementatie van gebruikersrechten

Bij de toepassing van de voorschriften die van toepassing zijn op persoonlijke gegevens, hebben gebruikers de volgende rechten, die zij kunnen uitoefenen door het volgende adres te vragen: Hallo@ohlala-Sellerie.com.

  • Het recht op toegang: ze kunnen hun toegangsrecht uitoefenen, om de persoonlijke gegevens over hen te kennen. In dit geval kan de website vóór de implementatie van dit recht een bewijs van de identiteit van de gebruiker vragen om de nauwkeurigheid ervan te verifiëren. 
  • Het recht van rectificatie: als de persoonlijke gegevens die door de website worden gehouden onnauwkeurig zijn, kunnen ze de update van informatie aanvragen.
  • Het recht om gegevens te verwijderen: gebruikers kunnen vragen om hun persoonlijke gegevens te verwijderen, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming. 
  • Het recht om de verwerking te beperken: gebruikers kunnen de website vragen om de verwerking van persoonlijke gegevens te beperken in overeenstemming met de veronderstellingen die door de AVG zijn voorzien. 
  • Het recht om zich te verzetten tegen gegevensverwerking: gebruikers kunnen zich verzetten tegen dat hun gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de hypothesen die door de AVG zijn voorzien. 
  • Het recht op draagbaarheid: ze kunnen beweren dat de website hen de aangeboden persoonlijke gegevens geeft om deze naar een nieuwe website te verzenden.

Evolutie van deze clausule

De website behoudt zich het recht voor om deze clausule met betrekking tot de bescherming van persoonlijke gegevens op elk gewenst moment aan te passen. Als een wijziging wordt aangebracht in deze clausule voor persoonsgegevensbescherming, wordt de website verbonden om de nieuwe versie op de site te publiceren. De website zal gebruikers ook op de hoogte stellen van de aanpassing door elektronische berichten, binnen minimaal 15 dagen vóór de ingangsdatum. Als de gebruiker het niet eens is met de voorwaarden van de nieuwe opstelling van de clausule Personal Data Protection, heeft hij de mogelijkheid om zijn account te verwijderen.

 

Bijlage: 

 

Intrekkingsformulier

(te voltooien door de consument, en om per geregistreerde brief te worden verzonden met bevestiging van ontvangst, binnen de maximale periode van 14 dagen na de datum van conclusie van het servicecontract)

 

Intrekkingsformulier

Voor de aandacht van:

OHLALA
Gelegen op: 44 Rue Eugène Brémond, 49300 Cholet, Frankrijk
Telefoonnummer: +33 (0) 1 86 26 68 62
E -mailadres: hallo@ohlala-Sellerie.com

Ik meld hierdoor mijn intrekking van het contract met betrekking tot de service, bestelde: .........

Voornaam en naam van de consument: .................
Consumentenadres: .................
Datum : ..................

Consumentenhandtekening 

_________________________________________________________________________

Bijlagen

Consumentencode

Artikel L. 217-4: “De verkoper levert het contract goed en reageert op bestaande nalevingsfouten tijdens de uitgifte.

Hij reageert ook op nalevingsdefecten als gevolg van verpakking, montage -instructies of installatie wanneer het door het contract is in rekening gebracht of onder zijn verantwoordelijkheid werd uitgevoerd.

 

Artikel L. 217-5: “Het goede is in overeenstemming met het contract:

1 ° als het specifiek is voor het gewoonlijk verwachte gebruik van een vergelijkbare eigenschap en, indien van toepassing:

- Als hij overeenkomt met de beschrijving van de verkoper en de kwaliteiten heeft die hij aan de koper heeft gepresenteerd in de vorm van een monster of model;

- Als het de kwaliteiten presenteert die een koper legitiem kan verwachten rekening te houden met openbare verklaringen van de verkoper, door de producent of door zijn vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering;

2 ° of als het de kenmerken presenteert die door de wederzijdse overeenkomst door de partijen zijn gedefinieerd of specifiek is voor enig speciaal gebruik dat door de koper wordt gevraagd, onder de aandacht van de verkoper gebracht en die de laatste heeft geaccepteerd.

 

Artikel L. 217-6: "De verkoper wordt niet gehouden door de openbare verklaringen van de producent of zijn vertegenwoordiger als hij is vastgesteld dat hij ze niet kende en wellicht niet in staat was om ze te leren kennen".

 

Artikel L. 217-7: “De defecten van conformiteit die binnen vierentwintig maanden na de uitgifte van het onroerend goed verschijnen, worden verondersteld te bestaan ​​op het moment van de uitgifte, tenzij anders bewezen. van het onroerend goed of het gebrek aan conformiteit opgeroepen.

 

Artikel L. 217-8: “De koper heeft het recht om de conformiteit van het onroerend goed uit het contract te eisen. Hij kan echter niet de conformiteit betwisten door een defect aan te roepen dat hij wist of niet kon negeren toen hij een contract had. Hetzelfde is waar wanneer het defect zijn oorsprong heeft in de materialen die hij zelf heeft verstrekt.

 

Artikel L. 217-9: “In het geval van een gebrek aan conformiteit kiest de koper tussen de reparatie en de vervanging van het onroerend goed. de andere modaliteit, gezien de waarde van de eigenschap of het belang van het defect. Het is dan nodig om door te gaan, behalve onmogelijkheid, volgens de modaliteit die de koper niet heeft gekozen.

 

Artikel L. 217-10: “Als de reparatie en vervanging van het onroerend goed onmogelijk is, kan de koper het onroerend goed maken en de prijs worden geretourneerd of het onroerend goed behouden en een deel van de prijs hebben. Dezelfde faculteit staat hiervoor open: 1 ° Als de gevraagde, voorgestelde of overeengekomen oplossing voor toepassing van artikel L. 217-9 niet binnen een maand na de claim van de koper kan worden geïmplementeerd; 2 ° of als deze oplossing niet zonder groot ongemak voor de aard van het onroerend goed kan zijn en het gebruik ervan zoekt. De resolutie van de verkoop kan echter niet worden uitgesproken als het gebrek aan conformiteit klein is.

 

Artikel L. 217-11: De toepassing van de bepalingen van de artikelen L. 217-9 en L. 217-10 vindt niet voor de koper plaats. Dezelfde bepalingen sluiten geen schade toewijzing uit.

 

Artikel L. 217-12: "De actie die voortvloeit uit het gebrek aan conformiteit wordt voorgeschreven door twee jaar na de levering van het onroerend goed."

 

Artikel L. 217-13: "De bepalingen van deze sectie ontnemen de koper niet van het recht om de actie uit te oefenen die voortvloeit uit de afbrokkelende defecten, omdat het het gevolg is van artikelen 1641 tot 1649 van het burgerlijk wetboek of enige andere actie van contractuele of extra contractuele aard die wordt erkend dat wordt erkend wettelijk.

 

Artikel L. 217-14: "De Recurs -actie kan worden uitgeoefend door de uiteindelijke leverancier tegen opeenvolgende verkopers of tussenpersonen en de producent van lichaamsmeubels, volgens de principes van het burgerlijk Wetboek.

 

Artikel L. 217-15: "De commerciële garantie betekent elke contractuele inzet van een professional met betrekking tot de consument voor de vergoeding van de aankoopprijs, vervanging of reparatie van het onroerend goed of de service van een andere service met betrekking tot het onroerend goed, naast de wettelijke verplichtingen gericht op het garanderen van de conformiteit van het onroerend goed. 

De commerciële garantie is het onderwerp van een schriftelijk contract, waarvan een kopie aan de koper wordt gegeven. 

Het contract specificeert de inhoud van de garantie, de voorwaarden van de implementatie, zijn prijs, de duur, de territoriale omvang en de naam en het adres van de garant. 

Bovendien staat en geeft het duidelijk aan en geeft het aan dat, ongeacht de commerciële garantie, de verkoper blijft gehouden uit de wettelijke garantie van conformiteit die wordt genoemd in de artikelen L. 217-4 tot L. 217-12 en die met betrekking tot de defecten van de verkochte, Onder de voorwaarden voorzien in artikelen 1641 tot 1648 en 2232 van het burgerlijk wetboek. 

De bepalingen van de artikelen L. 217-4, L. 217-5, L. 217-12 en L. 217-16 evenals artikel 1641 en de eerste paragraaf van artikel 1648 van het burgerlijk wetboek zijn volledig gereproduceerd in het contract. 

In het geval van niet-naleving van deze bepalingen blijft de garantie geldig. De koper heeft het recht om het te claimen.

 

Artikel L. 217-16: “Wanneer de koper de verkoper vraagt, wordt tijdens de prijs van de commerciële garantie die hem werd verleend tijdens de overname of reparatie van een beweegbaar eigendom, een reparatie die wordt gedekt door de garantie, elke periode van immobilisatie van ten minste zeven dagen toegevoegd De duur van de garantie die bleef lopen.

Deze periode loopt van het interventieverzoek van de koper of de bepaling voor compensatie voor het betreffende onroerend goed, als deze bepaling na het interventieverzoek is.

 

Burgerlijk wetboek

Artikel 1641: “De verkoper wordt vastgehouden van de garantie vanwege de verborgen gebreken van het verkochte ding dat het ongeschikt maakt voor het gebruik waarvoor het is bedoeld, of die dit gebruik zo vermindert, dat de koper het niet zou hebben verworven of zou hebben hebben een lagere prijs gegeven, als hij ze had gekend.

 

Artikel 1648: “De actie die voortvloeit uit afbrokkelende defecten moet worden ingesteld door de koper, binnen twee jaar na de ontdekking van de ondeugd. In het geval dat in artikel 1642-1 is voorzien, moet de actie worden ingevoerd, op de boete van de afscherming, in het jaar na de datum waarop de verkoper kan worden ontladen van ondeugden of duidelijke nalevingsdefecten.

Retours gratuits ⚡️

Pourquoi payer lorsqu'il suffit de télécharger son étiquette Retourner mon article